tag:status.sticos.no,2005:/historySticos AS Status - Incident History2024-03-28T03:50:36+01:00Sticos AStag:status.sticos.no,2005:Incident/201053092024-02-29T10:40:34+01:002024-02-29T10:40:34+01:00Feil ved innlogging til Sticos Personal for kunder som har egen URL til pålogging<p><small>Feb <var data-var='date'>29</var>, <var data-var='time'>10:40</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - Feilretting utført, og pålogging via egen URL fungerer igjen.</p><p><small>Feb <var data-var='date'>29</var>, <var data-var='time'>10:32</var> CET</small><br><strong>Investigating</strong> - Kunder som har egen URL for innlogging til Sticos Personal får en feilmelding etter innlogging. Vi jobber med en fiks for dette.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/199861412024-02-14T21:40:27+01:002024-02-14T21:40:27+01:00Feilmelding ved innlogging på Sticos Oversikt<p><small>Feb <var data-var='date'>14</var>, <var data-var='time'>21:40</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - Pålogging via AD er ok igjen.</p><p><small>Feb <var data-var='date'>14</var>, <var data-var='time'>20:44</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - Gjelder bruker som benytter AD til pålogging. Visma Connect brukernavn/passord fungerer som tidligere.</p><p><small>Feb <var data-var='date'>14</var>, <var data-var='time'>20:20</var> CET</small><br><strong>Investigating</strong> - Noen kunder opplever feil etter innlogging i Sticos Oversikt. Vi jobber med løsning for dette.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/190676402023-11-09T13:29:55+01:002023-11-09T13:29:55+01:00Problem med Kurs-plattformen<p><small>Nov <var data-var='date'> 9</var>, <var data-var='time'>13:29</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - This incident has been resolved.</p><p><small>Nov <var data-var='date'> 9</var>, <var data-var='time'>11:48</var> CET</small><br><strong>Monitoring</strong> - Feilen har blitt rettet. Kursabonnement og bestilling fungerer som normalt.</p><p><small>Nov <var data-var='date'> 9</var>, <var data-var='time'>08:47</var> CET</small><br><strong>Investigating</strong> - Vi har problemer med kursabonnement og bestilling av kurs på vår kurs-plattform. <br />Vi jobber med å finne en løsning på dette.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/190438392023-11-07T10:28:33+01:002023-11-07T10:28:33+01:00Feil ved innlogging Oversikt<p><small>Nov <var data-var='date'> 7</var>, <var data-var='time'>10:28</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - Feil funnet og rettet. Oversikt kjører nå som normalt igjen.</p><p><small>Nov <var data-var='date'> 7</var>, <var data-var='time'>10:20</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - Vi opplever en feil ved innlogging til Sticos Oversikt. Feilretting pågår.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/189342822023-10-26T20:59:31+02:002023-10-26T20:59:31+02:00Treghet i produkter. Alle produkter berørt av nettverksproblemer hos leverandør.<p><small>Oct <var data-var='date'>26</var>, <var data-var='time'>20:59</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - This incident has been resolved.</p><p><small>Oct <var data-var='date'>26</var>, <var data-var='time'>15:00</var> CEST</small><br><strong>Monitoring</strong> - A fix has been implemented and we are monitoring the results.</p><p><small>Oct <var data-var='date'>26</var>, <var data-var='time'>14:48</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - We are currently investigating this issue.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/174504342023-06-05T08:04:32+02:002023-06-05T08:04:32+02:00Feil ved pålogging til Sticos Descartes<p><small>Jun <var data-var='date'> 5</var>, <var data-var='time'>08:04</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - This incident has been resolved.</p><p><small>Jun <var data-var='date'> 2</var>, <var data-var='time'>10:56</var> CEST</small><br><strong>Update</strong> - Opplever fortsatt at produktet er ustabilt. Våre utviklere jobber videre med saken.</p><p><small>Jun <var data-var='date'> 2</var>, <var data-var='time'>08:45</var> CEST</small><br><strong>Monitoring</strong> - Pålogging til proudktet fungerer igjen nå. Vi overvåker tjenesten for å se at det ikke oppstår igjen.</p><p><small>Jun <var data-var='date'> 2</var>, <var data-var='time'>08:41</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - We are currently investigating this issue.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/169610662023-04-27T03:01:18+02:002023-04-27T03:01:18+02:00Oppdatering Sticos Descartes<p><small>Apr <var data-var='date'>27</var>, <var data-var='time'>03:01</var> CEST</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Apr <var data-var='date'>27</var>, <var data-var='time'>01:01</var> CEST</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Apr <var data-var='date'>25</var>, <var data-var='time'>12:55</var> CEST</small><br><strong>Scheduled</strong> - Vi vil gjøre oppdateringer som vil medføre noe nedetid for Sticos Descartes.<br />Jobben starter kl. 01:00</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/168332272023-04-12T11:43:28+02:002023-04-12T11:43:28+02:00Nettverksproblemer<p><small>Apr <var data-var='date'>12</var>, <var data-var='time'>11:43</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - This incident has been resolved.</p><p><small>Apr <var data-var='date'>12</var>, <var data-var='time'>10:39</var> CEST</small><br><strong>Monitoring</strong> - Strømbrudd i Trondheim forårsaket ustabilt nettverk. Failover slått inn, og vi monitorere at alt fungerer.</p><p><small>Apr <var data-var='date'>12</var>, <var data-var='time'>10:20</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - Ustabile tjenester pga nettverksfeil hos leverandør.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/161366762023-02-14T23:06:57+01:002023-02-15T07:47:51+01:00Problemer med start av nettkurs<p><small>Feb <var data-var='date'>14</var>, <var data-var='time'>23:06</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - Løsning lagt ut og testet OK.</p><p><small>Feb <var data-var='date'>14</var>, <var data-var='time'>15:20</var> CET</small><br><strong>Investigating</strong> - Noen kunder rapporterer om feil ved start av nettkurs. Vi jobber med saken.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/161333062023-02-14T14:04:09+01:002023-02-14T14:04:09+01:00Treghet innlogging i produkt<p><small>Feb <var data-var='date'>14</var>, <var data-var='time'>14:04</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - This incident has been resolved.</p><p><small>Feb <var data-var='date'>14</var>, <var data-var='time'>13:23</var> CET</small><br><strong>Monitoring</strong> - Ny versjon av Personal lagt ut, og produktet fungerer nå som normalt.</p><p><small>Feb <var data-var='date'>14</var>, <var data-var='time'>13:17</var> CET</small><br><strong>Update</strong> - Fortsatt feilretting ifbm treghet på Sticos Personal.</p><p><small>Feb <var data-var='date'>14</var>, <var data-var='time'>10:16</var> CET</small><br><strong>Update</strong> - We are continuing to work on a fix for this issue.</p><p><small>Feb <var data-var='date'>14</var>, <var data-var='time'>10:15</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - Forsatt treghet på Sticos Personal. Feilretting pågår.</p><p><small>Feb <var data-var='date'>14</var>, <var data-var='time'>08:28</var> CET</small><br><strong>Update</strong> - We are continuing to investigate this issue.</p><p><small>Feb <var data-var='date'>14</var>, <var data-var='time'>08:12</var> CET</small><br><strong>Investigating</strong> - Etter bytte av interne systemer opplever vi problemer ved pålogging til produkt. Feilsøking og retting pågår.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/161278232023-02-13T23:57:46+01:002023-02-13T23:57:46+01:00Problemer med pålogging ifbm bytte av interne systemer<p><small>Feb <var data-var='date'>13</var>, <var data-var='time'>23:57</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - This incident has been resolved.</p><p><small>Feb <var data-var='date'>13</var>, <var data-var='time'>23:16</var> CET</small><br><strong>Update</strong> - Fortsatt feil på tjenester. Feilsøking fortsetter</p><p><small>Feb <var data-var='date'>13</var>, <var data-var='time'>21:58</var> CET</small><br><strong>Investigating</strong> - Ifbm med bytte av interne systemer opplever vi noe nedetid for pålogging til produkter. Feilretting pågår.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/161250432023-02-13T21:10:16+01:002023-02-13T21:10:16+01:00Implementerer nytt lisenssystem,<p><small>Feb <var data-var='date'>13</var>, <var data-var='time'>21:10</var> CET</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Feb <var data-var='date'>13</var>, <var data-var='time'>18:10</var> CET</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Feb <var data-var='date'>13</var>, <var data-var='time'>18:05</var> CET</small><br><strong>Scheduled</strong> - I forbindelse med at vi mandag 13. februar implementerer nytt lisenssystem, vil du i tidsrommet mellom 1800 og 2100 kunne oppleve at vår bestillingstjeneste ikke er operativ. Vi beklager den ulempen dette medfører, men forsøk igjen utenfor det gitte tidsrommet, da vil tjenesten være tilbake som normalt.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/159413612023-02-01T08:21:27+01:002023-02-01T08:21:27+01:00Vi opplever treghet i Sticos Oversikt og Avstemming 2022.<p><small>Feb <var data-var='date'> 1</var>, <var data-var='time'>08:21</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - Feilen som ble introdusert i forrige uke er løst.</p><p><small>Jan <var data-var='date'>26</var>, <var data-var='time'>14:24</var> CET</small><br><strong>Monitoring</strong> - En oppdatering har blitt lagt ut som ser ut til å ha forbedret hastigheten i Sticos Oversikt og Avstemming 2022. <br />Vi kommer til å overvåke tjenesten videre for å følge opp.</p><p><small>Jan <var data-var='date'>26</var>, <var data-var='time'>13:13</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - The issue has been identified and a fix is being implemented.</p><p><small>Jan <var data-var='date'>26</var>, <var data-var='time'>13:12</var> CET</small><br><strong>Investigating</strong> - Vi jobber med saken.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/128420542022-11-13T22:31:38+01:002022-11-13T22:31:38+01:00Bytte av påloggingsløsning - Visma Connect<p><small>Nov <var data-var='date'>13</var>, <var data-var='time'>22:31</var> CET</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Nov <var data-var='date'>13</var>, <var data-var='time'>20:00</var> CET</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Nov <var data-var='date'>11</var>, <var data-var='time'>13:27</var> CET</small><br><strong>Scheduled</strong> - Planlagt bytte av påloggingsløsning for alle våre produkter. Kunder kan oppleve begrenset tilgang i denne perioden.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/103864482022-06-23T13:57:44+02:002022-06-23T13:57:44+02:00Sticos Oversikt<p><small>Jun <var data-var='date'>23</var>, <var data-var='time'>13:57</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - Feilen skal nå være løst. Beklager de ulempene dette medførte.</p><p><small>Jun <var data-var='date'>23</var>, <var data-var='time'>13:01</var> CEST</small><br><strong>Update</strong> - We are continuing to work on a fix for this issue.</p><p><small>Jun <var data-var='date'>23</var>, <var data-var='time'>13:01</var> CEST</small><br><strong>Identified</strong> - Vi jobber med retting av feil i Sticos Oversikt.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/92198012022-02-03T12:56:04+01:002022-02-03T12:56:04+01:00Vi opplever treghet i systemet (Sticos Oversikt)<p><small>Feb <var data-var='date'> 3</var>, <var data-var='time'>12:56</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - This incident has been resolved.</p><p><small>Feb <var data-var='date'> 2</var>, <var data-var='time'>15:44</var> CET</small><br><strong>Monitoring</strong> - A fix has been implemented and we are monitoring the results.</p><p><small>Feb <var data-var='date'> 2</var>, <var data-var='time'>12:48</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - The issue has been identified and a fix is being implemented.</p><p><small>Feb <var data-var='date'> 2</var>, <var data-var='time'>12:47</var> CET</small><br><strong>Investigating</strong> - We are currently investigating this issue.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/72049972021-06-09T12:43:09+02:002021-06-09T12:43:09+02:00Feil ved åpning av Officedokumenter i Sticos Oversikt<p><small>Jun <var data-var='date'> 9</var>, <var data-var='time'>12:43</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - Feilen er nå rettet.</p><p><small>Jun <var data-var='date'> 9</var>, <var data-var='time'>09:06</var> CEST</small><br><strong>Identified</strong> - Vi har oppdaget en feil ved åpning av Officedokumenter i avstemmingsmodulen i Sticos Oversikt. Utviklere jobber med feilretting.<br />Midlertidig løsning er å åpne skjemaene via arkiv i Sticos Oversikt.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/70878672021-05-26T09:45:53+02:002021-05-26T09:45:53+02:00Treghet i Sticos Personal<p><small>May <var data-var='date'>26</var>, <var data-var='time'>09:45</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - This incident has been resolved.</p><p><small>May <var data-var='date'>26</var>, <var data-var='time'>09:19</var> CEST</small><br><strong>Update</strong> - We are continuing to investigate this issue.</p><p><small>May <var data-var='date'>26</var>, <var data-var='time'>09:19</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - Vi opplever for øyeblikket treghet i Sticos Personal. Våre utviklere jobber med å finne årsaken til dette.<br />Vi beklager de ulempene dette medfører.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/65930582021-03-23T21:01:01+01:002021-03-23T21:01:01+01:00Problemer med åpning av arkiv og lagring av epost til mapper<p><small>Mar <var data-var='date'>23</var>, <var data-var='time'>21:01</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - Oppdatering lagt ut</p><p><small>Mar <var data-var='date'>23</var>, <var data-var='time'>12:27</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - Enkelte kunder opplever feil når de går inn i arkiv på Sticos Oversikt. Dette gjelder kunder som har lagret filer uten filetternavn. Vi jobber med en løsning på dette.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/61672282021-02-01T22:43:19+01:002021-02-01T22:43:19+01:00Vedlikehold på Sticos Oppslag, Kommune og Verktøy<p><small>Feb <var data-var='date'> 1</var>, <var data-var='time'>22:43</var> CET</small><br><strong>Completed</strong> - Oppgraderinger er ferdige.</p><p><small>Feb <var data-var='date'> 1</var>, <var data-var='time'>22:10</var> CET</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Feb <var data-var='date'> 1</var>, <var data-var='time'>22:02</var> CET</small><br><strong>Scheduled</strong> - På grunn av oppgraderinger kan Sticos Oppslag, Kommune og Verktøy bli utilgjengelig i korte perioder i kveld.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/61389672021-01-29T07:15:34+01:002021-01-29T07:15:34+01:00Vedlikehold av servere<p><small>Jan <var data-var='date'>29</var>, <var data-var='time'>07:15</var> CET</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Jan <var data-var='date'>29</var>, <var data-var='time'>00:15</var> CET</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Jan <var data-var='date'>29</var>, <var data-var='time'>00:05</var> CET</small><br><strong>Scheduled</strong> - Vi kjører vedlikehold av servere. Kunder kan oppleve problemer med pålogging når dette pågår.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/57926262020-12-13T23:05:36+01:002020-12-13T23:05:36+01:00Vedlikehold på Sticos Personal<p><small>Dec <var data-var='date'>13</var>, <var data-var='time'>23:05</var> CET</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Dec <var data-var='date'>13</var>, <var data-var='time'>22:56</var> CET</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Dec <var data-var='date'>13</var>, <var data-var='time'>22:55</var> CET</small><br><strong>Update</strong> - We will be undergoing scheduled maintenance during this time.</p><p><small>Dec <var data-var='date'>13</var>, <var data-var='time'>22:55</var> CET</small><br><strong>Scheduled</strong> - Personal vil være nede en liten stund på grunn av oppgraderinger.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/56688392020-11-28T03:41:33+01:002020-11-28T03:41:33+01:00Oppdatering av systemer<p><small>Nov <var data-var='date'>28</var>, <var data-var='time'>03:41</var> CET</small><br><strong>Completed</strong> - Alle våre systemer skal nå være oppdaterte. Vedlikehold avsluttes.</p><p><small>Nov <var data-var='date'>27</var>, <var data-var='time'>23:00</var> CET</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Nov <var data-var='date'>27</var>, <var data-var='time'>12:25</var> CET</small><br><strong>Scheduled</strong> - Vi oppdaterer våre systemer og våre applikasjoner vil være utilgjengelige store deler av natten. Arbeidet starter 27.11 klokken 23:00 og vi forventer normal drift ifra klokken 07:30 lørdag morgen.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/56614432020-11-26T16:11:05+01:002020-11-26T16:11:05+01:00Problemer med visning av kommende gjøremål i Sticos Oversikt<p><small>Nov <var data-var='date'>26</var>, <var data-var='time'>16:11</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - Feilen er rettet for de brukerne som hadde problemer med gjøremålslisten.</p><p><small>Nov <var data-var='date'>26</var>, <var data-var='time'>12:37</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - Enkelte brukere av Sticos Oversikt vil oppleve problemer med visning av gjøremålslisten for kommende frister. Feilretting er underveis.</p>tag:status.sticos.no,2005:Incident/56020322020-11-19T20:21:58+01:002020-11-19T20:21:58+01:00Treghet i flere applikasjoner<p><small>Nov <var data-var='date'>19</var>, <var data-var='time'>20:21</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - This incident has been resolved.</p><p><small>Nov <var data-var='date'>19</var>, <var data-var='time'>14:58</var> CET</small><br><strong>Monitoring</strong> - Problemet er identifisert og løst. Vi overvåker situasjonen og setter inn nye tiltak dersom feilen oppstår på nytt.</p><p><small>Nov <var data-var='date'>19</var>, <var data-var='time'>13:45</var> CET</small><br><strong>Investigating</strong> - Vi undersøker nå rapporter om opplevd treghet i våre applikasjoner. Vi har identifisert noen mulige problemer og iverksetter tiltak for å løse dette.</p>